En kantor filosoferar


Salt
juli 5, 2007, 10:20
Filed under: Okategoriserade

Va unga ni var när ni bestämde er för att läsa teoligi vänner! Det trodde jag nog inte innerst inne…..

Men det är också som ni säger att alla är vi olika och det är just därför vi alla behövs.

Denna torsdag i kantorslivet har gått i nån slags spåndimma.

Min fru har slipat golvet på övervåningen och i hela huset var det ett tunt lager slipdamm. Tror inte sugen funkade särskilt bra i golvslipen. Men hon har gjort ett superjobb och när jag kom hem från kvällens kantorsuppgifter så var huset städat och frun klar med maten. En riktig Amazon-kvinna! Nu såpar hon det nyslipade golvet för andra gången.

Det märks att hon är uppuxen fem meter från västerhavet. Hon är salt om man smakar på henne. Och i sättet är hon om möjligt ännu saltare. Gubbarna som hon jobbar med i skövde fixar inte riktigt det….haha men jag är så tacksam över att få vara gift med en salt tjej från en ö väster om Tjörn. Gissa vilken?

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Grattis till din salta böna! 😉 Är dina kantorsfingrar för ömtåliga för sånt jobb ?

Kommentar av Madicken

Madicken:
Jag skulle vilja svara nej, men i så fall skulle jag ljuga 🙂 Fast jag har utomhusarbete. Skrapar och målar södervägg.

Kommentar av kantorn

SKulle man kunna få låna din effektiva fru? Har ett gäng målarburkar i ett hörn sedan november, några lådor osorterade papper och tidningar sedan flera år och lite annat smått och gott som jag börjar lessna på…

Kommentar av Jeez

jeez:

kanske det 🙂 Just nu målar hon golvlister och jag ska spela på vigsel om en timma

Kommentar av kantorn

Orust? Där har jag tillbringat många sommarveckor förr i tiden.

Kommentar av maria

Nej, inte orust. hennes ö är mycket mindre

Kommentar av kantorn

Du är väl för söt ändå! Tänk så bra….. en söt och en salt! hihi

/Frun

Kommentar av frun




Kommentera

