En kantor filosoferar


Kul jobb….
juli 7, 2007, 12:59
Filed under: Okategoriserade

…jag har. Jag ska åka och spela Mendelssohns brudmarch nu. Bara!

Dom har musiker som fixar resten av musiken på vigseln, men det var ingen som vågade sig på just Mendelssohn. Därför har jag varit en tillmötesgående kantor som säger:

”klart jag kan komma och spela”

Fast, hur kul är det med Mendelssohns brudmarch på en skala?

Nåja, det är ju deras stora dag och då ska vi göra det så bra det bara går för dom!

Skål för brudparet

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

En kantor jag arbetade med förut som spelade i en populär vigselkyrka sa att efter tre bröllop samma lördag spelade Mendelssohns sig själv vid det fjärde och sista bröllopet för dagen:-)

Kommentar av Jämtlandstösen




Kommentera

