En kantor filosoferar


Ha männ döö!
juli 11, 2007, 11:20
Filed under: Okategoriserade

Till Göteborg for vi. Jag, min fru och vår bästis.  Det fanns saker som var planerade att köpas in.

Vad som var mindre planerat men å andra sidan mycket planerat var att vi köpte en kamin på Hus till hus i Alingsås. Jag har tittat på den i ett år men inte riktigt känt att jag har haft råd. Men nu! En husqvarna från 40-50-tal. Helrenoverad som ny! Ska bli gött att ha på övervåningen i vinter. Ska hämtas på måndag tror jag.

Men va gött det är att höra göteborgska! Jag blir alldeles till mig! säkert kan man märka på mig redan när filerna delar sig på tre att jag brer på med mer göteborgska.

Jag blir så lugn av alla som tilltalar mig på mitt eget språk, så jag börjar undra varför jag lever i exil i Skaraborg. Men så är det så skönt att komma hem till mitt hus ändå. Det är här jag ska bo. Och faktum är att jag har ju faktiskt en sambo som pratar bredare göteborgska än jag……

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

