En kantor filosoferar


En bra dag trots tristess
juli 12, 2007, 11:39
Filed under: Okategoriserade

Semestern närmar sig och jag kan räkna sakerna jag ska göra innan dess på en hand. 22/7 är det dags. Nej, inget jobb om söndagen. Inte heller nu på söndag ska jag jobba. Känns märkligt!

Begravning i morgon,  morgonmässa på tisdag, hemmen på fredag, vigsel på lördag…..SEMESTER!!!!!

Men på söndag ska jag ha sommarkonsert med två av mina flickvänner. Vi har övat 2,5 timma i sträck idag och jag var helt slut när jag åkte hem.

Detta är sånt jag gör på min fritid och det är tur att jag får en utmaning ibland. (till skillnad från det dagliga kantorslirandet)

 Dessa tjejer är duktiga så det gäller att ha läst sin läxa och kunna sina saker när jag ska öva med dom.

Ska bli kul Kungslena kyrka på söndagskvällen. Minns inte riktigt tiden.

Ett annat glädjeämne för dagen är att det ringde en vän till mig som jag inte hört av på 2,5 år. Hon (naturligtvis en hon och även hon kantor) mådde bra och kommer till stan min första semestervecka och undrade om vi är i närheten.

Såklart!

Ska bli sååå kul att ses!!!

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ha en riktigt skön semester! Min går mot sitt slut för i år, börjar jobba igen 23 juli.

Kommentar av Jämtlandstösen

Vad är kriteriet för att något ska få kallas musikgudstjänst?
Undrar om HTML-länkning funkar?
Annars: http://blogg.passagen.se/imagination/20070625#vad_kr%C3%A4vs_f%C3%B6r_att_n%C3%A5got

Kommentar av Imagination

Imagination:

Jo det har nått med att göra hur stor del av gudstjänsten (i tid räknat) som innehåller musik. Jag kan det inte i huvet hur mycket det är i alla fall Stim:s syn på saken.
Annars är det väl eget tycke som gäller =)

Kommentar av kantorn




Kommentera

