En kantor filosoferar


30-årskalas
juli 16, 2007, 12:53
Filed under: Okategoriserade

Det närmar sig. Kantorn är på väg att fylla 30. Inte förrän i november och närmare bestämt på domsöndagen. Vad vill det säga?

Nåväl, ni som hälsar på här ibland. Vad gör man när man fyller 30? Jag är inte så noga med firande utan tänker mig nog att fly fältet. Bor man i samma stad som man jobbar så kan jag ge mig den på att nån kommer och uppvaktar kantorn. Jag gillar inte sånt.

Mallorca är alltid ett alternativ. Saknar vintern där.

Amsterdam är på plats två

Wien? Trevlig stad tror jag

Köpenhamn? Funkar alltid, även i novemberstorm.  När passar en Hof? (Hver gang! Eller hur är det?)

 En annan fråga…Nån som vill ha en duktig kantor på obestämd tid? Han är lite tjurig om mornarna innan han fått kaffe. Annars är han duktig och är noggrann med sitt jobb….

En tredje fråga. Varför kan män inte vara vän med kvinnor utan att det ska börja pratas?

Ser fram mot kloka svar 🙂

Ful smajly för övrigt

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag ville mest bara säga hej. 😀 KRAAM!

Kommentar av Stina

1. 30 ja… Alltså, jag gillar ju då att fylla år, så när det var dags för mig (snart tre år sedan) var det stor fest som gällde. Inte sån där trist ”snart 40”-fest med smörgåstårta, utan plockmat och drinkar till snet på natten.
Vad gäller resmålen är ju samtliga utom Mallis rätt trista i november, faktiskt.
2. Ja, men min chef har nog andra åsikter (som att låta den proffsiga organisten jobba kvar). Å andra sidan är det ett grav-vik på gång här, men det kanske inte lockar?
3. För att folk har begränsad och ensidig fantasi. Jag har många man-vänner (både manliga och inte, hahahaha) och jag hoppas att det inte fantiseras om oss :op

Kommentar av maria

Det är bara i Sverige och i finland som domsöndagen har det namnet. Det har väll nått med vårt svårmod att göra kan jag tro.
Jag jobbade när jag fyllde trettio. Det är inte fel. Jag fick tårta och sång på jobbet. Och teologen som predikade lovade hålla en kort predikan för min skull, det tyckte jag var snällt….

Kommentar av Ninni




Kommentera

