En kantor filosoferar


Systrar
augusti 9, 2007, 10:30
Filed under: Okategoriserade

Min semester har redan spårat ur. Det har varit mycket med mina vänner som inte är så kul.

Idag har jag varit och hälsat på en vän som helt hastigt har hamnat på sjukhus. Anledning och annat spelar ingen roll, men att en sån charmerande ung dam ska behöva hamna på kava (kirurgisk akutvårdsavdelning)  är inte så kul tycker jag.

Men till saken…….

Jag har skapat mig en fördom om att vitklädda sjuksköterskor är mer rättfram och hårda än dom som är klädda i blått.

Min vän (vitklädda sjuksköterskan) säger att det är fel men hon bara spär på min fördom.

Det är inte det att dom är olika bra, blåklädda eller vita…Dom har bara olika approach (om det stavas så??)

 Nå, vad säger ni? Har ni nån erfarenhet av blåklädda/vitklädda sjuksköterskor?

Sist jag träffade på en sköterska som undersökte mig var blå. Hon hette Anna och var väldigt mjuk och försiktig i sin uppenbarelse. Jättebra såklart men en helt annan framtoning än en vitklädd sjuksyster…..

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Är de inte grönklädda på kava?

Hur är de grönklädda?

Kommentar av Per Westberg

Vita kanska är sjuksköterskor och mer belästa och kräver mer respekt tror dem, som organister
Blå klädda kanske är undersköterskor, mer verklighetsanpassade, som kantorer. ( hör hur mina vänner i vården morrar) (även mina organist vänner morrar tror jag)
Men det är bara en tanke

Kommentar av Ninni

Jag kan inte annat än skratta åt dig, gullet. Det hänger väl för sjutton inte på kläderna? 😉

Kommentar av Sofia

Per:
Jag vet inte om det finns gröna systrar här. Inte sett några i alla fall

Ninni:
Jag tror du är inne på samma spår som jag. Systrarna behövs oavsett färg på kläderna

Sofia:
Skratta på du…. Jag älskar fördomar och jag är överlycklig när jag hittar en ny! Jag ger mig inte….Haha!

Kommentar av kantorn




Kommentera

