En kantor filosoferar


Söndagsmorgon
september 9, 2007, 9:09
Filed under: Okategoriserade

Så var det söndag igen. Va fort tiden går!

En söndagmorgon för mig innebär att jag går upp före min hustru. Fixar kaffe och slår på radion. Lyssnar alltid på Da Capo. Härliga gamla inspelningar. Äter frukost med GP och knyter därefter på mig slipsen för att dra iväg till söndagens gudstjänst eller (som oftast) högmässa.

Högmässa idag. Jag har ingen lust att arbeta, men det blir kul bara jag får kommit iväg. Ska försöka hålla mig vaken under predkan. Det blir nog ett tufft jobb, men jag ska verkligen försöka.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

*asg* Mm, emellanåt är det svårt att hålla sig vaken (även för prästen som håller predikan…)

Kommentar av maria




Kommentera

