En kantor filosoferar


Körfolk
september 11, 2007, 10:15
Filed under: Okategoriserade

Träffade min barnkör idag. Första gången efter sommaren. Dom hade förökat sig. När vi skildes åt i våras var dom 10 bedårande tjejer. Idag var dom 11! Och (peppar peppar) lugnare än förra året. Ska nog bli en härlig höst!

I slutet på övningen ska dom tända ljus åsså ska var och en be för något dom känner är viktigt. Det är allt från fred på jorden till att hunden ska må bra.

Idag handlade det mycket om döden. Jag vet att två av dom var med på en begravning för ett par veckor sedan, och mycket riktigt bad dom om att Nisse (han hette Nils, den döde) skulle ha det bra där uppe.

Men det var flera av tjejerna som nämnde döden i sina böner.

En tjej bad för Gud, för han kanske inte alltid mår så bra.Därför bad hon för att han skulle må bra.  Tvistad tanke men oerhört klok.

En annan tjej bad att katten som dom hittade död i hängrännan har det bra i himlen. Då höll jag på att explodera av skratt! Hur hamnade den där?!? Död?? Men jag var väldigt duktig och vuxen. Asgarvet blev bara en dragning i mungipan……

Sjöng snapsvisor med min kyrkokör idag. Undrar just hur många kyrkokörer som gör sånt? Vi hade ju brakfest i juni och jag lovade att vi skulle öva in några festvisor 4-stämmigt nu i höst. Så det gjorde vi! Jättekul!

”Det kan ju vara roligt att ha några visor om vi ska ha fest igen” sa jag

”Det är bara en fråga om när vi ska ha fest igen” sa en alt och fick hela körens medhåll!

Så fest blir det och då ska Flisan få vara med!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jippie! Jag sjunger gärna snapsvisor!!! Vad kul vi ska ha…. 😉

Kommentar av Sofia

I min barnkör var det ett barn som hade hittat en svamp med maskhål och undrade om det kunde vara en älg som gjort dom små hålen. Då ville jag också explodera av skratt. Men jag sa med min allvarligaste röst: Njae jag tror inte att älgar har tänder som kan göra sådanna hål….:=)

Kommentar av stina




Kommentera

