En kantor filosoferar


Karismatiskt
september 15, 2007, 9:05
Filed under: Okategoriserade

Som omväxling har jag haft vigsel idag….Skämt å sido, jag har haft vigslar varje vecka nu sista tiden. Men det är ju en trevlig lördagsunderhållning.

Dagens  vigsel började redan igår kl 13.37 då brudgummen ringer och undrar om jag kan komma ut till kyrkan kl 14.00 och spela Mendelssons brudmarsch när dom ska öva på att gå.

Jag var på lunch när han ringde och min vän kocken hörde det.

”Öva på att gå” sa kocken…

”det gjorde jag när jag var 1,5 år och sen har det funkat!”

Jag hade inte tid att åka dit ut på moppe just då. Dessutom var det ösregn. Näpp

Idag var det dags. En mycket karismatisk pingstpastor skulle viga dom.

Det började med att brudparet i fråga kom 15 minuter för sent så efter första psalmen fick jag gå ut och ringa vaktmästaren som tjänstgjorde vid dopet kl 14.00 i en annan kyrka och meddela att jag förmodligen inte hinner i tid. Det är inte långt emellan men det tar ju ändå en stund.

Pingstpastorn pratar om vikten att ha en äkta Gudsfruktan för att få ett äktenskap att funka, och jag får kalla kårar på ryggen.

Han säger….

”inför Gud, (som känner ditt eget hjärta) frågar jag dig”.. Osv osv

En pekpinne utan dess like, åsså hade han den där häsande rösten med mycket luft i. Usch! Jag fixar inte det! Jag skäms lite för att jag känner så, men jag fixar VERKLIGEN inte det!

Nåja, jag kom iväg och hann till dopet på nästa ställe. Det var ett jättegulligt följe som såg detta med dopet som så högtidligt. Inte alls nått man bara ska göra. Kul!

Nu är det rödvin och choklad i soffan. Fint liv! 

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Tänk att det finns så många präster/pastorer av den sorten fortfarande! Jag tycker det finns ganska många bevis på att skrämma folk till tro och lydnad inte längre är särskilt effektivt!

Kommentar av stina

Ja, och det otäcka är att han inte var gammal. Han var högst 35….

Kommentar av kantorn




Kommentera

