En kantor filosoferar


Möss
september 16, 2007, 10:59
Filed under: Okategoriserade

Vår granne ringde oss i förmiddags och sa:

Ni måste komma in till mig. Katten har en mus på nedervåningen och jag vågar inte gå ner!!!!

Jag själv hade ledig söndagförmiddag och såg på Idol-repriser i morgonrock så min fru gick dit in.

Inget konstigt. En liten mus och samma katt som alltid. Få katten att fånga musen och släng ut alltihop. Faran över, tyckte min fru men inte grannen….Så min fru blev kvar där typ en timma innan mannen i huset kom hem.

Två vigslar igår. En spelade jag på men min vaktmästare var ju kvar på båda.

Efter första hittade han brudnäbbarnas godis-korg som dom hade glömt när dom åkte från kyrkan.

Den satt han och snaskade på under den andra vigseln…… Han hittade en champagneflaska utanför kyrkan också men den hade brudföljet saknat och varit och hämtat.

Tyvärr tyckte vaktmästaren

Som väl var tyckte nog nästa brudpar om dom hade vetat om det 🙂

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

