En kantor filosoferar


Fredagsnöje
september 29, 2007, 10:18
Filed under: Okategoriserade

En vecka präglad av otillräcklighet, glömska, tidsbrist och dålig sömn avslutades med en stressig fredag.

Men jag var superbra på begravningen med den besvärliga musiken! När jag hade tagit mig igenom första stycket helt utan snubbel, kände jag att jag ville ropa ”YES!” och flaxa med armarna som om jag vunnit nått sprinter-lopp av nått slag. Men det går ju inte för sig. Haha!

 Dom anhöriga var jättenöjda och imponerade av mitt spel, jag som är så ung! Jag ser väl mer ut som en 22-åring än den snart 30-åring som jag faktiskt är.

När ni andra satt och tittade på Dobidoo och åt chips hade jag övning med vokalgruppen Glöd. Vi sjöng bla gammalkyrkligt introitus för Helige Mikaels dag. Hur nördigt är inte det??

Vi ska sjunga på högmässa på söndag där det ska invigas ny mässhake och lite annat mäss-tyg. Ser mycket fram mot detta.

Men att öva svår körsång efter en lång dag och lång vecka är inte att rekomendera. Fy, jag var helt slut! Säkert var dom andra det också. Trots det lät det förvånandsvärt bra.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Vad är det du säger?! Introitus är aldrig nördigt….

Kommentar av Sofia




Kommentera

