En kantor filosoferar


248
oktober 7, 2007, 10:56
Filed under: Okategoriserade

Nu har jag gjort 248 inlägg och jag undrar, vad säger siffran 248 för er?

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Fyra saker
1. Den alldeles för uttjatade psalmen Sv. Ps. 248 ”Tryggare kan ingen vara”.
2. Antalet förbud i Gamla testmentets lagböcker
3. Antalet ben i en människokropp.
4. Hexadecimalt: F8

Usch, vilken sjuk människa jag är: kyrklig läkarson och webbprogrammerare.

Kommentar av séra Jónatan

Är det antalet ben i kroppen? Spännande! Det visste inte jag.

Kommentar av kantorn

Att du har slarvat och inte skrivit i bloggen varje dag 🙂

Kommentar av Janne

Underbart att det är fler än jag som börjar tänka i matematiska tecken!

Kommentar av Sofia

Hade ingen aning om det där med förbuden och benen. Biologi är inte min grej men förbuden har jag ingen ursäkt för. Men sifferminne som jag har kan jag en stor del av psalmnumren utantill så jag visste ju direkt att 248:n är Tryggare kan ingen vara. Det är ju en psalm som du som kantor bör känna till. Den är ju en av de populäraste vid dop.

Kommentar av Axel




Kommentera

