En kantor filosoferar


Vilken helg
oktober 7, 2007, 10:53
Filed under: Okategoriserade

Sjöng gospel med 200 sångare i Falköping hela lördagen. Gick hemifrån åtta på morgonen och kom hem åtta på kvällen. En bra dag även om gospel inte är min grej.

Men detta var en dag för gospelsångare i olika körer i stiftet. Dom fick träffa Annki och Magnus Spångberg och sjunga till ett riktigt kompband.

Kul, fast jag gillar bättre att som ikväll sjunga med mina tjejer. Mina sju tjejer som ikväll var tre, men ändå sjöng vi 4-stämmigt….(jag tog ansvar för bas-stämman). Härligt! Vi sjöng musik av tex Sven Erik Johansson, och det är mer jag kan man säga!! Jag  känner mig mer hemma i den typen av körmusik.

En annan lite intressant sak som hände i veckan:

Jag har 5 pianoelever. Jag hade dom på ett ostämt piano i tisdags.(inte nått av mina pianon dock!!)  Det gick bra men när den sämsta eleven som har spelat några år kommer säger hon:

Fy va ostämt pianot är!! Jag kan inte tänka!! Ingen annan hade anmärkt på pianots skick.

Hon var sist av dom fem och jag förstod direkt att jag måste omvärdera henne. Hon har mycket mer musik i sig än vad hon vill erkänna! Måste bara hitta nått sätt att locka fram det.

I morgon ska jag flytta på en hög med 3 kubik ved……

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

