En kantor filosoferar


Nya byxor
oktober 11, 2007, 11:10
Filed under: Okategoriserade

Som titeln antyder har jag nya byxor till min kostym. Min lilla svarta….

Jättebra. Det är lyxigt med pressveck som är som ett rakblad, men jag är så trött i benen!

Varför?

Jo, av nån anledning har dom nya byxorna nån behandling som gör att dom är väldigt hala mot orgelpallen. Man märker det först genom att man slänger sig på pallen och åker kana över till andra sidan. Närapå dunsar ner strax söder om orgeln.

Sen har mina ben spänt sig för att hålla sig kvar på pallen och inte halka ner bland pedalerna. Fatta vilket kluster det skulle bli med en kantor liggande på pedalerna för att han halkat av pallen…..

Jag har haft en härlig eftermiddag. Inte fått gjort ett jota. Men istället har jag lunchat på tok för länge med min vän. Fikat på tok för länge med min vän. Lekt musik på tok för länge med min vän. Fikat på tok för länge med min vän, och slutligen firat mässa med min vän.

Det var väldigt skönt att släppa jobbet några timmar i eftermiddag och bara umgås med min vän. Det behövde jag.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

En antihalkmatta på pallen kanske vore bra!?

Kommentar av madicken

En sån man har i badkaret kanske 🙂

Kommentar av kantorn

Ja, typ 😉

Kommentar av madicken

Men kanske skulle du bli lite begränsad i ditt spelande? Man kan jämföra det med den muskulöse kantorn, som inte kan röra armarna… 😉

Kommentar av Sofia

*asg* det hade jag verkligen velat se!

Kommentar av maria

Och jag som trode att det bara var vi kvinnor som hade en den lilla svarta:-)

Kommentar av Jämtlandstösen




Kommentera

