En kantor filosoferar


beroende
oktober 22, 2007, 3:27
Filed under: Okategoriserade

Insg just att jag inte har spelat varken piano eller orgel sen i onsdags kväll.

Visst, körövning på torsdagen och några psalmer på hemmet på fredagen, men det räknas liksom inte. Jag har inte fått göra musik på det där sättet som på exempelvis en begravning. Att ge sig hän sådär åt musiken för att den ska bli riktigt riktigt bra. Det gjorde jag senast i onsdags kväll i min leva vidare-grupp. Jag improviserade över psalm 622 och 249. Jag kan fortfarande känna hur snyggt jag spelade och det är härligt!

Men jag är verkligen beroende av att få göra musik. Ibland tänker jag att jag skulle göra nått annat än att vara kantor,  men tänk om jag inte fick göra musik för folk. Jag hade inte klarat det.

Antar att det gör mig till rätt person på rätt plats. Jag är en musikalisk hantverkare!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

