En kantor filosoferar


Dia del todos los santos
november 2, 2007, 5:25
Filed under: Okategoriserade

Så var vi redan framme vid Allhelgonahelgen. Allhelgona-afton ikväll om jag får uttrycka mig så. Det är en fin tid som ligger framför oss med eftertanke och minnen. Minnas dom som gått före oss, men även se framåt. Att vi har en ljus framtid med Gud vid vår sida är det enda vi säkert vet om framtiden. Vad som än händer i  våra liv så finns han med.

Appropå ljus framtid så satt jag och filosoferade i min ensamhet under lunchen idag. Jag kom fram till att det snart ljusnar igen. Det är ju förvisso några veckor kvar innan mörkret vänder men ändå. Det är inte så långt kvar! Vi är snart där! Det gjorde mig på mycket gott humör och eftermiddagen har varit jättebra!

Tanterna och gubbarna på hemmet sjöng med i Härlig är jorden idag så det stod härliga till. Dom hade nog med alla tonarter tror jag. Hua,vad det lät! Men det var lovsång! Helt underbart att höra engagemanget. Dom brukar inte sjunga med så mycket på det stället men idag så!

Nu mörknar det över vår lilla stad och himlen färgas rosa. Det är så vackert!

En ljus och hoppfull allhelgonahelg önskar jag er alla, som bemödar sig med att då och då titta in här för att ta del av mina tankar.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ha en fin helg du också!

Kommentar av Jämtlandstösen

Detsamma!

Kommentar av Karin

”Gud gillar oss även om vi sjunger falskt”. Det finns en söt bild med den texten på som en vän till mig brukade ha på dörren till sitt korridorrum en gång i tiden. Och tur är väl att den stämmer! 🙂

Kommentar av Församlingspedagogen




Kommentera

