En kantor filosoferar


en fin dag!
november 4, 2007, 12:08
Filed under: Okategoriserade

Det har varit en bra dag i kantorns värld. Högmässa som jag fick delta i som privatperson. Även om jag är kantorn i byn och kramar om några tanter jag vet har förlorat sina älskade makar under året så var jag ändå där som församlingsbo. Skönt på sätt och vis. Bara sätta sig med en psalmbok och låta mig översköljas av helighet.

Kvällen däremot var jag körledare och min kör sjöng jättefint i minnesgudstjänsterna.

Det som slog mig ikväll var att jag är så tacksam över mina vänner här i stan. Dom är så bra! Inte bara för att dom är med mig och sjunger här och där, utan för att dom är dom dom är. Det är så viktigt för mig att jag har mina vänner här. Ska jag orka med höstmörkret och att leva i denna lilla stad så kräver det att jag har mina vänner runt mig och det känner jag att jag har här. Det blev tydligt för mig ikväll. Tack, ni vet vilka ni är!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

