En kantor filosoferar


Jonas och Musses Religion
november 5, 2007, 9:08
Filed under: Okategoriserade

Tittade just på nån repris av  Jonas och Musses religion .

Jag har följt serien sporadiskt och är väl inget stort fan, men det som farsinerar mig är att dom inte kommer på nåt nytt. Dom söker och hittar alla möjliga former av sekter och trosuppfattningar. Därifrån tar dom det bästa delarna men det dom kommer fram till är ändå den inte helt purunga kristendomen.  Kärlek, givande, bra medmänniska osv osv… Visst är det intressant?!?

Jag tror att om jag hade varit mer hemma i tex Islam så hade jag tänkt precis på samma sätt.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

