En kantor filosoferar


förklädd Gud
november 8, 2007, 12:03
Filed under: Okategoriserade

Nå, kan man göra Lars Erik Larssons Förklädd Gud i kyrkan? Hjalmar Gullbergs text? Det gick inte på Orust för tio år sedan.

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Nja. Musiken är underbar, jag är mycket svag för nationalromantik i musiken, men texten… Fast å andra sidan kan vi ju uppenbarligen sjunga om att be till Maria (Ave Maria), så då kan väl Apollo funka, även om det då blir en helt annan religion vi pratar om.

Kommentar av maria

Min kör gjorde den när jag var borta på annat. 😦 (Taskigt när jag längtat att få sjunga den i typ 30 år.)
Och vi sjunger bara i kyrkan så det var nog där den framfördes.

Och jag har hört den i en kyrka för sisådär 25 år sen.

Kommentar av Cecilia N

Den är underbar.

Kommentar av Karin

Jag har varit med om att göra den i kyrkor, flera gånger. Ena gången i en ganska ”konservativ” församling, men ändå. Inga problem.

Kommentar av Imagination




Kommentera

