En kantor filosoferar


Goa stunder
november 16, 2007, 1:30
Filed under: Okategoriserade

Det finns stunder i mitt yrke som är väldigt sköna. En sån stund har jag upplevt idag, och gör de flesta torsdagskvällar. Det är efter att jag har haft två timmars rep med gospelkören. Dom försvinner rätt fort och kvar blir jag i församlingshemmet. Helt tomt och helt tyst. Underbart! Det lugnet som infinner sig i mig då är ganska unikt.

Det är inte det att jag inte gillar min kör. Tvärtom! Och det är kanske därför det är så skönt med just tystnaden och ensamheten strax efter. Jag kan bli hög på det.

Jag tror man kan jämföra det med ett ordentligt pass på gymmet. Man är helt slut, men ändå så fylld av energi.

Ibland (som idag) dröjer nån sig kvar och växlar några ord och det ger bara krydda åt upplevelsen. Att det var min bästis idag gjorde ju inte saken bättre. Hade inte hon varit så klok och gått hem hade vi nog varit kvar där ännu.

Men när den sista har gått, dörren slås igen och det är heeeeeelt tyst………då njuter jag. Nöjd efter en veckas arbete. För för mig är det veckobyte mellan torsdag och fredag.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Påminner lite om den känsla jag brukade ha efter att ha haft lördagskonfirmanderna. Det blev väldigt tyst sedan de gått hem för dagen:-) Sedan kunde jag ägna hemresan i bilen åt att varva ner och tänka igenom vad dagen innehållit.

Kommentar av Jämtlandstösen




Kommentera

