En kantor filosoferar


Mer fakta
november 22, 2007, 12:09
Filed under: Okategoriserade

Håll till godo Miriam 

Vad gjorde du för tio år sedan?

 Tog taxikort. Det vet jag eftersom det är dags att förnya taxilegitimationen nu.

 Vad gjorde du för ett år sedan?

Övade ”O come o come Emanuel” – D. Willcocks och ”Advent” – O Olsson

Fem snask du gillar:

Är inte så glad i snask men japp brukar gå ner. Räknas rödvin till snask$?

Fem sånger du kan hela texten utantill på:

Jag har svårt att lära mig texter utantill, men visst. Blott en dag, Härlig är jorden, vida vingar och som sådden förnimmer Guds välbehag har ju gått in. Den senare för att vi har sjungit den en del i min vokalensemble. Då i S.E Johanssons tonsättning.

 Vad skulle du göra om du var miljonär?

lägga om taket, och under tiden hantverkarna gör det så åker jag till svalbard.

Fem saker du gillar att göra:

Fika med flisan, dricka vin med vänner, göra stilig musik med vin-vännerna, prata med min fru vid köksbordet sena vardagskvällar och att köra bil.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa: 

Randiga pappa-kläder från kappahl. 3/4-dels byxor ihop med sandaler, 3/4-delsbyxor utan sandaler, baggy jeans eller mässhaken. Dessutom skulle jag aldrig köpa varken volvo eller opel!!!!

Fyra favoritsaker: Bilen, min flygel från 1897, hon som bor med mig och kakelugnarna

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Om jag förstår det här rätt så kommer hon du bor med efter bilen och flygeln på din ranking över favoritsaker 🙂 Hon jag bor med hade sett till att jag försvunnit ur befolkningsregistret om jag hade gjort en sådan ranking.

Kommentar av Janne

Haha! Ja, men så har den här frun haft ett par år till på sig att förstå hur det ligger till…. det finns saker jag aldrig kan konkurera med. Däribland bilen och flygeln. Så är det bara. Dessutom är jag fullt medveten om vem han skulle byta bort mig mot om han bara fick chansen…..

Men så vet kantorn också att han kommer efter båten och min nya fina dator. Så vi är kvitt. 🙂

/Kantorsfrun

Kommentar av locosextranjeros




Kommentera

