En kantor filosoferar


30
november 28, 2007, 12:49
Filed under: Okategoriserade

Den bloggande kantorn är tillbaka efter en ledig helg som ägnades åt att fira 30-årsdagen. Den avlöpte lugnt och stilla med god mat och välmående på Smögens Havsbad 

Nu är kantorn tillbaka i vardagen och det känns om jag ska vara ärlig ( och det har min mamma lärt mig att man ska vara) lite segt. Lite svårt att motivera mig att arbeta just nu. Mycket rolig musik som ska göras men ändå är det med tunga ben jag kämpar mig ur sängen och till jobbet. Det har inget med min 30-årsdag att göra. Snarare vinter, snön som föll i måndags och kylan. Usch!

Idag hade min kyrkokör ordnat jättefina räkmackor för min skull. Jag skulle ju firas ordentligt. Jättegulligt, men jag tittade på mackan och tänkte: Detta kommer aldrig att gå! Jag kommer att kräkas innan hela är uppäten. Men det var inte läge att tacka nej. Så jag såg det som en prövning och satte tänderna i den. När jag sen kom hem kändes magen som en trekammarbrunn mitt i högsommaren. Men en skvätt whisky gjorde susen för matsmältningen. Nu är det bra igen.

Jag ser på Mash. Det går på tv4+ 23.30 varje vardag. Det är mitt favoritprogram kvällarna jag har haft kör. Särskilt sjuksköterskan som springer i introt. Det är värt att titta bara på henne de två sekundrarna hon är i bild.  Tänk om man vore lite sjuk och det kom en sån springande….. 

Undrar om hon skulle varit blå eller vitklädd på ett svenskt sjukhus

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

