En kantor filosoferar


helvägs
december 3, 2007, 12:14
Filed under: Okategoriserade

Nu är jag igenom den första adventshelgen. Alla gudstjänster har gått jättebra och jag är jättenöjd. Jag var så trött på gudstjänsten med min gospelkör nu på söndagskvällen att jag höll på att flippa ur!

Jag satt och lirade lovsången SvPs 21 på piano i nån slags jazzvals och det drog från fönstret. Psalmboken ville bläddra till psalm 20 hela tiden och jag slog tillbaka den.

När jag gjort det för typ tionde gången började sopranerna som satt nära mig att fnissa. Då höll jag på att få ett bryt och asgarva i min trötthet. Men jag lyckades hålla mig genom att bara sluta sjunga och andas lugnt.

Jag älskar mitt jobb ibland! 

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

