En kantor filosoferar


trött men nöjd
december 5, 2007, 12:55
Filed under: Okategoriserade

Idag var det jobb igen och det enda som drog mig ur sängen i morse var att jag misstänkte att jag kommer få beröm om jag kommer till arbetslagets planering.

Beröm fick jag. Mer än vår organist. Men så tjänstgjorde jag på fler tillfällen än honom också, så det är väl helt naturligt. Jag hjälpte honom med komp på hans gudstjänster också så jag har verkligen visat mig!

Vi har haft storövning med alla pastoratets körer idag inför den stora Carols-gudstjänsten framöver. Det var organisten som höll i det och jag fick chansen att bara sitta ner och sjunga. Va skönt det är!  Det är sånt jag har sjungit i snart 10 år, men ändå är det så härligt!

Men det bästa är att komma hem, värma glögg och dra på Ida Sand med hennes Mr Pianoman. Det går jag igång på! Mycket mer än engelsk julkörmusik!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Vad är en Carolsgudtjänst?

Kommentar av Janne




Kommentera

