En kantor filosoferar


Lusse
december 12, 2007, 1:15
Filed under: Okategoriserade

Jorå, lusse med barnkören. 11 bedorande unga damer i åldrarna 6-9 år.

Dom sjöng och dom läste dikter. Tände ljus och var så härliga! Otroliga tjejer det där. Sjunger ut med all röst dom har både rent och rätt. Inga tveksamheter alls.

Jag tittade på dom idag och tänkte….jag kommer spela på dessa tjejers bröllop. Dom kommer följa mig genom mitt arbetsliv som kantor här. För jag trivs så bra, både med dom och med resten av min tjänst.  Så jag blir nog kvar här några år har jag en känsla av….

Nu ska jag slappa (tro det eller ej) fram till 4:e advent. Jag har bara dom uppgifter jag brukar göra alla andra dagar på året dom närmsta 11 dagarna.  Dessutom har jag sluppit en massa begravningar som är nu. Ledig helg 3:e advent. Ingen måtta på slöheten hos kantorn. Hur ska detta sluta?

Men jag har fått ett Händel-komp så jag har att öva på ändå……..

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

