En kantor filosoferar


elfte natten innan jul
december 13, 2007, 11:41
Filed under: Okategoriserade

Jag har haft lusse med skolan idag. Som musikaliskt kunnig så har jag ansvaret för att kompa 4:an-6:an när dom traditionsmässigt har lucia i en av mina kyrkor. Lite sunkigt är det ju eftersom många av killarna inte vill alls. Jag kan väl säga att när jag var i den åldern hade inte jag haft lust att klä ut mig heller så jag förstår dom verkligen!

Men alla ungarna var jätteduktiga och det som gladde mig mest var att dom tjejer som är med i min barnkör hade stenkoll på mig under tiden. Dom tittade på mig i starter och slut. Det värmde mitt hjärta! Dom är fostrade på rätt sätt och vet vem man ska titta på när man är osäker! Alla andra tittade på en dö-trist lärarinna som bara satt och inte hjälpte nått med varken text eller starter……

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men har inte du en grej för lärarinnor? Hon kanske inte var söt nog? 😉

Kommentar av Sofia

Ja, jag har just precis idag sett på ett julspel där min son var med – konfirmanderna agerade i julspelet. Dessutom var det ett luciatåg med mycket små små barn. Kantorn kompade, 20 meter bort från barnen, i sin egen värld. Barnledaren satt och bläddrade fram rätt text på ett blädderblock. Men inte fick då de stackars barnen någon hjälp med starter och text, inte mimade hon med, inte. Pedagogiska morsan (ja, jag är lärarinna *skratt*) led, där hon satt i publiken. Eller rättare sagt i församlingen.

Kommentar av Imagination




Kommentera

