En kantor filosoferar


inte ledig längre
december 19, 2007, 11:54
Filed under: Okategoriserade

Om ni undrar så har jag inte tagit ledigt från bloggen. jag har bara en del att göra inför julen. Idag har jag suttit med agendor för gudstjänster. Eftersom min polare prästen så lägligt har tagit ledigt denna veckan så har jag lovat att ordna med praktiska saker.

Men julen kommer att bli bra för min del. Jag har att göra men inte tokmycket. När juldagens otta har varit tänker jag åka hem och ta en bit vörtbröd med skinka och senap. En stark öl och en snaps till det och sen gå och lägga mig, för då har jag varit i tjänst 9 dagar i sträck. Välförtjänt veckovila typ.

I övrigt har inget kul hänt i kantorns värld. Jag väntar på ny dator men inser att det inte kommer hända förrän nästa år. Kanske att jag får den till 13-dag knut. I bästa fall…..

Lite irriterad blir jag på min arbetsgivare som säger att ” vår policy är att ha stationära datorer”

”Vaken upp en stämma ljuder” säger jag. Tekniken går framåt och dom stationära datorerna är ett minne blott. Jag jobbar inte så att jag sitter på mitt rum, svara i telefonen med sladd och jobbar med datorn som står där.  Jag är på språng jämt och vill kunna vara det. Så jag tror det kommer ordna sig. Bra dator ska jag ha i alla fall. Tack Pelle!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

“Vaken upp en stämma ljuder” säger jag.

Hahaha! Det knycker jag!

I Skövde väljer vi mellan stationära och bärbara, dessutom har vi Telia Centrex (fast telefon i mobilen). Nästa steg är Det Nyckellösa Pastoratet.

Kommentar av Karin

Förresten. Har du jobbat 9 dagar i streck blir det dubbel dygnsvila. 72 timmar alltså.

Kommentar av Karin




Kommentera

