En kantor filosoferar


Juldag
december 25, 2007, 11:38
Filed under: Okategoriserade

Juldag och jag känner mig bakis. Inte för att jag drack för mycket sprit igår utan för att jag bara sov tre timmar inatt. Midnattsgudstjänst och julotta gör ju att natten blir väldigt kort.

Tur att jag hade med mig goda vänner på båda gudstjänsterna. Då är det liksom lättare att ta sig upp. Att hustrun var med är ju också väldigt skönt. Att kunna flänga mellan kyrkor ihop gör julen så mycket bättre!

Men under predikan på julottan somnade min hjärna! Efter det gick det inte att komma igång igen. jag var sååå trött!! Jag såg ju att mina fingrar och fötter rörde sig och att det lät, men jag var så väck i psalmen efter predikan. 122 ur carolsboken med överstämma och allt från tappra sopraner. Oräknerliga gånger visste jag inte var jag befann mig i noterna och det är stora ackord att hålla reda på. Men jag är nöjd. Julotta är sömnig intonation från körsångare och små blunders från oss andra. Det hör till.

Nu ska jag nog somna en stund. Inte mer arbete idag, kanske bara öva med en solist för morgondagen……

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

