En kantor filosoferar


Nyårsekumenik
december 30, 2007, 10:41
Filed under: Okategoriserade

Jag har ansvar för den ekumeniska kören som ska delta på gudstjänsten den 1/1.

För det första:

Jag gillar inte att jobba nyårsdag. Jag är ingen morgonmänniska i vanliga fall och särskilt inte på nyårsdagen.

För det andra:

Jag gillar inte upplägget att bjuda in körsångare som vill sjunga, kom en timma innan så övar vi ihop.

Jag vill veta vilka som kommer och vilka jag kan lita på. Det är inte bara att sätta noter i händerna på folk och tro att det blir bra, (vilket ekumeniska rådet verkar tro) det ligger mycket jobb och tanke bakom. Jag har legat några nätter och grubblat på hur jag ska göra och vilka sånger jag ska välja.

För det tredje:

Varför ha en sån grej på nyårsdagen då många drar sig för att gå upp? Inklusive mig som sagt var….

Grr!

Men det blir nog bra när det väl händer. Jag vet några duktiga sopraner, nån bra alt och en fantastisk tenor som kommer.

Allt utöver det är bonus.

Nämn mig och nyårsdagens Gudstjänst i aftonbönen snälla ni……

Gott nytt år kära vänner!

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Gott nytt år!

Själv jobbar jag nyårsafton och sover uuuuut på nyårsdagen! 🙂

Kommentar av karinlangstromvinge

Gott Nytt År! Har jobbat natten, och tänker därför hålla mina tassar långt borta från kyrkan på nyårsdagen… Lycka till!

Kommentar av Sofia

God fortsättning på det nya året! Hoppas körprojektet gick bra, en lite sömning morgon kanske för ett sånt projekt:-)

Kommentar av Jämtlandstösen




Kommentera

