En kantor filosoferar


orginal
januari 17, 2008, 12:24
Filed under: Okategoriserade

Vi har haft en större avtackning för en arbetskamrat som går i pension efter 28 år på expeditionen. Hon har stenkoll på allt så det kommer bli tomt.

Jag gillar inte den typen av sittningar oavsett om det är avtackning, minnesstund, 50-årskalas eller nått annat. Jag får ångest och min mage klarar inte att äta tårta 20.15 på kvällen. Men ibland måste man.

Hur som helst så tog jag sikte på bordet med kyrkvaktmästarna. Jag brukar alltid trivas bättre med dom. Dom sköter sitt jobb fantastiskt. Är otroliga diakoner samtidigt som dom smyckar kyrkan och ser till att kyrkogårdarna är vackra och välvårdade. Dom gör så mycket, tänk efter nån gång! Det är så mycket som inte skulle funka utan dom!

Samtidigt som dom är så seriösa och duktiga så kan dom ta kyrkan, gravar döden och livet med sån distans! Jag har fått höra så mycket härliga historier ikväll. Både om döda och levande orginal här.  Dom vet ju allt om vem som hör ihop med vem.

Tex om mannen som kommer till systemet med en handskriven lista som han lämnar fram till expediten.  Hon plockar fram den ena flaskan efter den andra. Likörer och annat.

Han köper nämligen ut till tanter här i stan som inte kan ta sig till systemet så lätt. Sen åker han runt och levererar hem till dom.  Han hjälper dom säkert med att handla annat också.

En diakon i vardagen

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag håller med om det mesta du skriver. MEN. Tårta min käre kantor, kan ätas alla tider på dygnet. Tårta är en gudagåva som vi inte skall neka våra utarmade kroppar av någon som helst anledning.

Kommentar av Janne

Du kan ju låtsas att det är en sallad…typ..? 🙂

Kommentar av Karin

Hallå! Hur är det med kantorn? Länge sedan sist! 🙂

Kommentar av stina




Kommentera

