En kantor filosoferar


Dålig bloggarw
januari 30, 2008, 5:32
Filed under: Okategoriserade

Ja det var ett tag sen jag filosoferade här. Mycket av det beror kanske på att jag inte riktigt själv har orkat se det roliga i tillvaron. Jag är trött trött trött! Då gör man det man måste och ser inte det komiska i allt som händer, Tyvärr! För det är roligare att kunna skratta åt vardagen, vilket jag brukar göra.

Det kuligaste som har hänt var att jag var i Stockholm i helgen med min gospelkör. Stockholm gospel ordnar insirationsdagar för gospelsångare i hela sverige och nu var det dags. Vi var 15 ur kören som åkte. Jättekul! Avslutande konsert i Berwaldhallen ihop med Magnus och Annki Spångberg, Walt Withman och Tripple and touch. 900 körsångare! Lite för många får jag nog erkänna.

Men jag var inte med på hela övningsdagen. Jag träffade en god vän i stockholm som jag inte sett på länge. Min alldeles egna naprapat. Tyvärr bor hon för långt bort för att hon ska kunna ta hand om min kropp nu. Men Stockholm är ju i alla fall närmare än Mallorca där hon bodde förut.  Jättekul att träffa henne!

Men, när jag hade träffat henne färdigt och skulle ta mig ut till berwaldhallen skulle jag ha tag i en taxi. Hittade ingen som stod still så jag tog nummret på en som åkte förbi och ringe och beställde en.

Var är jag? Undrade ju såklart den förvirrade göteborgaren i stockholm. Ah, där är ett stort vitt hus….kungliga dramaten står det visst på. Det är perfetkt.

Jag ringer och hör mig själv säga…..

Jag behöver en bil , jag står vid Dramaten. Jag ska åka till berwaldhallen.

Snacka om kulturnörd!

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vi andra garvar åt att proceduren att hitta taxi förmodligen tog längre tid än att åka buss 69e ner för strandvägen till Berwaldhallen…

Kommentar av Jeez

Men, jag hade en bil inom tre minuter 🙂 Bättre odds den gången än sist då en taxichaffis ringde mig en månad senare när han stod och väntade på mig på en adress i stockholm……

ja, det var för en månad sen sa jag…… 🙂

Jag har inte mycket för taxi i stockholm. Göteborg däremot. Där har jag ju kört själv!

Kommentar av kantorn

Så det kan bli…haha. Förresten, det låter som du skulle behöva en kur Artic Root! Det kan pigga upp.

Kommentar av Madicken




Kommentera

