En kantor filosoferar


Hjärnan är tetig!
augusti 15, 2008, 12:13
Filed under: Okategoriserade

Var på ett av hemmen idag. Andakt. Som det varit varannan vecka i två år nu. (sen jag började här)

En man, trogen.. kommer alltid. Han pratar rappakalja och jag har på två år inte förstått ett ord av vad han har sagt. Sista tiden har han tyvärr blivit tyst men idag ropade han hysteriskt.

En annan man försökte få honom att lugna sig men icke……

Till slut sa mannen utan talförmåga under mina 2 år här….. ”HÅLL KÄFT”

 

Varifrån kom det?

 

Tidigare har han sagt ”ljumiljumiljumi hi ha kkblimm jo”

I två år

Nu sa han ”Håll käft”

två ord. Rätt uttalade. Rätt plats.

 

 

 

Jag vill inte bli gammal…..

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag slår vad om att du kommer kunna säga mycket mer än bara ”håll käft”. en man vet ju aldrig. Jag vill inte heller bli gammal…

Kommentar av Anni

Snacka om att vara slagkraftig in i det sista! 🙂 Att bli gammal kan vara en gåva, att bli dement är nog ett helvete. Jag försöker leva efter att leva just nu, för imorgon kan det vara för sent. Men sen är jag en allt för inpulsmässig människa för mitt eget bästa ibland. Jag har en känsla av att du kommer njuta av din musik när du blir gammal för just musikaliteten är det sista som försvinner hos människan. 🙂

Kommentar av Jenny




Kommentera

