En kantor filosoferar


Ett icke kyrkomusikaliskt inlägg
augusti 25, 2008, 1:54
Filed under: Okategoriserade

Var på gymmet i morse. Brukar vara det ungefär tre gånger i veckan och då helst på morgonen. Det är så mycket kvällar ändå när man är kyrkomusiker.

 

Men jag undrar hur män funkar igentligen?? Jag är ju av det släktet, men jag förstår ändå inte….

När man kommer in på gymmet drar man sitt kort,  går en trappa ner till omklädningsrummen. Tjejer till vänster och gossar rakt fram.

Utanför dörrarna står en gemensam skohylla där det alltid står ett antal skor. Högklackade små tjusiga saker delar hylla med utslitna sneakers i storlek 46. Där finns också ett skohorn.

 

Om ni kom ner och såg detta för första gången, hur skulle ni reagera?

Säkert som dom flesta andra typ:

 

”jaha, här ställer man av sig ytterskorna. Då gör jag det”

 

Men inte allal karlar. Dom traskar utan att tänka rakt in i omklädningsrummet med ytterstkor. Idag var det ju förvisso torrt väder ute men det händer ofta även när det är snöslask ute. Och hur kul är det att komma ut ur duschen och trampa i nån slags skitigt grusvatten???

 

Finns det tjejer som gör samma sak? Går in med ytterskorna utan att tänka?

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Aldrig när det är slaskigt, aldrig!

Och dessutom duschar jag hemma när jag e och gymmar 😉
Då slipper man det dära slasket och grusvatten!

Kommentar av Anni

Duschar också hemma 🙂
Kul att du bloggar igen förresten.

Kommentar av Madicken

Kul att du duschar igen förresten!!!!

Kommentar av Fredrik

Rätt ofta saknar jag dig fredrik! Haha!

Kommentar av kantorn

Och jag har uppmärksammat att tjejer i stor utsträckning drar på sig en jacka och går hem och fixar sig. Men jag förstår det…..

Kommentar av kantorn

Dito

Kommentar av Fredrik

Ja, för annars hade ert varmvatten också tagit slut. Man vågar ju inte riskera att få oväntat herrbesök på tjejernas 😉

Kommentar av Anni




Kommentera

