En kantor filosoferar


Fint på nått sätt
augusti 26, 2008, 5:58
Filed under: Okategoriserade

Började dagen med att spela på morgonmässa. Morgonen är inte min favorit-tid för att göra musik. Jag är så slö! Kroppen är liksom inte redo att jobba så aktivt som att spela orgel. Det krävs en hel del av hjärnan för att spela orgel.

 

Nåja, till begravningen kl 11 hade jag kvicknat till lite bättre. Det gick inte dåligt på mässan, men jag har inte riktigt hjärtat med mig i musiken. Jag bara gör. Lite jukebox av det hela.

Men kl 11 var hjärtat verkligen med i musiken.

En skogsarbetare som fått vila. Han hade jobbat med sin skog hela livet till sista dagen. Psalm 304 var ju given. ”lär mig du skog att vissna glad”

Begravningen ägde rum i den lilla sockenkyrkan och hela bygden slöt upp och tog farväl. 110 personer var i kyrkan och det är verkligen inte vanligt idag!

 

Det var en fin stund!

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Han var en populär man. Tyst minut för honom…*är tyst*

Kommentar av Anni

kan du vara tyst? 😉

Kommentar av kantorn

Jag var tyst, för jag borstade tänderna 🙂
Annars är det rätt svårt… 😛

Kommentar av Anni




Kommentera

