En kantor filosoferar


Varför???
augusti 31, 2008, 12:06
Filed under: Okategoriserade

Har spelat på vigsel idag. Jag har varit otrogen och spelat i ett annat pastorat. Då måste man ju åka lite tidigare och kolla skicken på instrumenten.

 

Orgeln var okej, så när som att avståndet mellan pedalerna var onormalt stort. På mina orglar får jag knappt ner fingrarna mellan tasterna men här fick jag ner hela handen! så jag var tvungen att lägga om min idé.  Jag nådde helt enkelt inte ner till C och C# där nere åt vänster. Oktavera fossingarna både här och där! Men dom som lyssnade och som hade nån form av musikalitet sa att det var snyggt. Det är tjejer jag litar på!

 

En annan sak med att komma hemifrån är att jag är så bortskämd med instrument i mitt pastorat! Här satsas det verkligen på bra instrument, och det blir så mycket lättare att jobba då! Tänk en snickare med slö såg! Funkar inte….. Samma för mig! Verktygen måste vara i skick!

 

Idag hamnade jag vid ett piano som Gud glömde…..

Jag undrar…. Om man helrenoverar en kyrka som öppnades för ett par månader sedan….Varför skaffar man inte ett bra piano samtidigt??  Pianot kostar kanske max 35000 men tänk vad renoveringen av kyrkan kostade!! 35000 är ingenting i sammanhanget!!

 

Nåväl…det lär dröja innan jag kommer dit igen.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ooh. Hoppas det inte var hos oss du var. 😮

Kommentar av Karin

Närå! Inte hos er 🙂 Det var i det stora bondepastoratet en bit söder om er…

Kommentar av kantorn

Ahadu.

Kommentar av Karin




Kommentera

