En kantor filosoferar


Barnkörslåtar sökes!
september 1, 2008, 3:58
Filed under: 1

Varför ska det vara så svårt att hitta bra barnkörslåtar? Har nån nått bra tips på bra sånger som funkar för barn 6-9-åringar så får ni gäääärna skriva ett inlägg.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Kolla hos bloggaren Bloggblad.

Kommentar av Karin

När jag ledde barnkör hittade jag några bra låtar här:

http://www.anglalat.nu

Kommentar av j

Jag kan inte mycket om musik…Kan man kolla med andra kollegor+ Jag föreslår isåfall att kolla med Ethel i Höganäs. Hon var en av ”mina” musiker där o ledde en (enligt mig) suverän barnkör.

Kommentar av Ällan

Hej
Jag fick tips om att du söker barnkörlåtar av en bloggare som läser hos både dig och mig.
Hos http://www.tonika.nu har jag ca 15 låtar med i materialet ”Änglakör”, det är sånger som jag skrivit för den barnkör jag hade i 10 år och de funkar. Även de som andra har gjort i pärmen är förstås bra!
Hos Wessman har jag ett häfte med 9 stycken, fast… det var i början av karriären och jag är väl inte så nöjd.
Om du vill veta mer, finns jag på mariannesnabelabokbladpunktcom

Kommentar av Bloggblad

Tyvärr har jag inget bra tips, men sköen vad fin layout du har!!! 😀

Kommentar av Anni

I min församling använde kantorn ofta Karin Runow (tror jag hon hette) hon har bland annat skrivit en musikal om en trädgårdsmästare (Gud) och hans trädgård.

Kommentar av Emelie




Kommentera

