En kantor filosoferar


öva
september 4, 2008, 2:58
Filed under: 1

Mycket övande idag. Förbereda kör, begravning, vår temagudstjänst ”I Saknad” på lördagkväll, vigsel på lördag och lite annat pyssel.

Så jag har tillbringat en del tid vid vår fina Steinwayflygel från 1942. Den står i en sal ganska nära Diakonens kontor, så jag frågade henne ifall det skulle störa henne om jag övade en stund.

Nejdå, ingen fara!

Brabra.

Så när jag suttit där en timma ungefär och gick tillbaka till mitt rum sa hon:

”Jag tycker du ska sitta här och öva lite oftare! Jag känner hur stressen bara rinner av mig.”

Så ja får väl göra det då.

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ååh, gulligt 🙂

Kommentar av Anni

Musik är så mycket mer än svarta flugskitar på ett papper. 🙂

Kommentar av Jenny

På mitt pastorsadjunktsår fick jag, tack vare den musikern, insikt i hur vackert piano, flygel och orgel faktiskt är när de trakteras av en som älskar instrumentet.
Sedan i min första riktiga tjänst mötte jag massa goa musiker och lärde mig än mer…
En musiker som älskar sitt jobb och sitt instrument frambringar inte bara uppspelade noter i en viss ordning… en god musiker ”älskar ut sin musik”.
Det är en lyx att få höra på er musiker!

Kommentar av Ällan

Tack Ällan! Pastoratet jag jobbar i är lite bortskämda med duktiga musiker.

Kommentar av kantorn




Kommentera

