En kantor filosoferar


Res med mej Stina, i en roddbåt till Kina….
september 8, 2008, 7:22
Filed under: 1

……de går så laaaagom fooort…

Fick ett brev från china idag, närmare bestämt Bejing. Spännande bara det!

Det var ett brev från folket som jobbade ”cafe scandinavia” som svenska kyrkan var en del av under OS. För er som inte vet det så är jag rätt insyltad utlandskyrkan.  Jag har jobbat inom den och jag tycker att det är en viktig uppgift svenska kyrkan har. Att följa med svenskarna ut i världen!

Inte minst så vill jag ut igen. Jag kollar annonser och får erbjudanden om jobb i världen så… Det är viktigt för mig.

Vi har ju innan os fått höra mycket om kinas kontrollbehov. Och nu när det kommer massa folk till kina så blir kina lite stressat och vill ha mer koll än vad dom kan klara av…..

Mitt brev från cafe scandinavia har varit öppnat. Jag är till 99% säker.  Vad fick dom ut av det? Finns kantorn på nån svart lista i kina nu? Hmmm spion 249blottendag?

Man kan skoja om det, men lite otäckt är det att nån kines har haft uppgiften att öppna ett oskyldigt brev till en landsbygdskantor i sverige.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men sen får du ju tänka på att dom kanske inte ens kan läsa det? Om dom inte har hyrt in någon tolk. Men då lär dom ju ha en tolk som kan alla språk som finns, eller flera tolkar. Jag menar, det går nog många brev ut till världen från Kina. Du behöver inte vara orolig…vad kan hända? Att det kommer en svart buss till din dörr och ut kommer massa små kineser och kidnappar dig? Tss… 😀

Kommentar av Anni

ja, man kan ju aldrig veta….

Kommentar av kantorn

Nice replies in return of this question with solid arguments and
telling all regarding that.

Kommentar av Gertrude




Kommentera

