En kantor filosoferar


Den natten då han blev förrådd..
september 9, 2008, 8:54
Filed under: 1

Morgonmässa idag. Satt i bänken eftersom det är vår organists uppgift att spela på dessa begivenheter som äger rum varje tisdagsmorgon kl 08.30.

Hur många gånger har jag hört instiftelseorden? Mååånga! Och i våras var jag så trött på dom att jag kunde kräkas. Det bekymrade mig mycket för jag kände att jag höll på att förlora en väldigt viktig sak för mig.

I morse var jag väldigt trött och tänkte strunta i mässan för att få en halvtimma till. Nu slumpade det sig så att jag var färdig så att jag hann gå. Jag var på kyrkbacken när klockorna ringde. Och orden….

Ja det var som om jag aldrig hade hört dem förut. Som om dom gick rakt in  hjärtat.  Jag lyssnade och jag förstod. Det var som när jag får en varm filt om mig när jag fryser!

Och hela mässan avslutades med psalm 313. En av mina favoriter. Den skulle jag kunna ha på min begravning.

Det fanns nog en mening med att jag gick i morse.

Sen gick jag hem vid lunch och spydde, men det är en helt annan historia…..Nu är jag sjuk!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det finns en mening med allt…men det kanske inte blir så bra som man tänkt sig.
Krya på dig! 🙂

Kommentar av Anni

Det är inte orden som är det viktiga. Det är innebörden i det som sägs som räknas. Kanske är det istället så att du tröttnat på prästen ifråga? 😉 Krya på dig.

Kommentar av Jenny




Kommentera

