En kantor filosoferar


Skön lugn fredag….
september 19, 2008, 12:35
Filed under: 1

Ingen begravning. Ska bara med min favoritpräst till ett äldreboende om en stund. Det är mysigt att komma till gamlingarna tycker jag. Dom är så söta!

Jag har ägnat dagen åt att grejja lite olika grejjor som jag inte hinner med vanligtvis.  Försöker ragga en duktig organist att jobba hos oss. Nån som har nån liggande i nått hörn?

Och jag är inte på kyrkomusikermöte i stavanger. Kände inte för det. Det kan storfräsarna göra. Jag tycker bättre om att gå till gamlingarna och spela på andakt.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ibland behövs lugna dagar för att man ska orka med resten av vardagen. Att hitta tillbaka till det roliga i sitt arbetsliv. För någonstans tror jag att om man gör saker på ren slentrian tappar man glädjen och lyckan i att göra det man gör.
Ta hand om dig, vännen..

Kommentar av Jenny

Wooow! Ingen begravning idag…hur längesen var det sist? 😉
Gamlingar e himla söta och kan säga så roliga saker. Gamlingar uppskattar verkligen det man gör för dom och då blir man så himla tacksam tillbaka.
Gamlingar e söta, men barn e sötare! 🙂

Kommentar av Anni




Kommentera

