En kantor filosoferar


kantorn, inte välkommen i köket
september 26, 2008, 11:55
Filed under: 1

Insåg idag att jag inte har nån talan om hur saker och ting ska vara i köket. Vi har nyss bytt kök och vi håller som bäst på med att bo in oss i det nya.  Saken är den att i två veckor har handdukarna hängt i andra ändan i förhållande till diskhon. Man droppar ner hela köket.

Jag har tänkt att det kommer väl upp så småningom men idag, två veckor senare frågade jag om det ska vara så. Fy vilken harang jag fick över att det minsann skulle komma men om det var så viktigt för mig så kunde jag sätta upp krokar själv.
Hur kul är det att få slängt över sig kl 9,25 på morgonen? Jag frågade bara.

Jag blev sur och gick och fikade med vaktmästaren.

Sen blev det begravning. En liten tillställning utan solist eller extra musik. Det är roligare att spela när jag har nån solist med mig.

Nu har jag bara några småsaker kvar att göra och sen är det helg ända till söndag kl 16.00!

Fredagsölen får nog snart bli upphälld tror jag!

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Du vet väl att i kyrkans värld måste man först fråga hur vederbörande mår/har det/känner sig, innan man kan eventuellt be vederbörande om något som hör till hans eller hennes arbetsuppgifter.

Kommentar av Karin

aha! Missade nog nått där 😛

Kommentar av kantorn

Men! Häromdagen var jag i församlingshemmet och såg att det har kommit upp krokar alldeles nära diskhon! Halleluja. Undrar om det var din fråga som fick det att hända, tro…?

Puss.
/H, kantorsfrun

Kommentar av Frun




Kommentera

