En kantor filosoferar


Sovmorgon på söndag
september 28, 2008, 7:24
Filed under: 1

Jajjemen! Vaknade till liv vid 10.30 ungefär. Ska väl tilläggas att jag somnade vid tre-snåret inatt. Vin och bra vänner är anledningen.

En långpromenad inkluderat riktigt kaffe på stans bästa ställe gjorde en bra start på dagen.

Eftermiddagsgudstjänst i en av mina kyrkor. Barnkören var med. 12 av 15 kom så det var riktigt kul! Dom e så söta dessa tjejer! En kille har jag också ska tilläggas. Dom är så vana vid kyrkan. Dom ser till att ta en psalmbok, kollar på psalmtavlan och slår upp första psalmen. Dom blundar och knäpper händerna när vi ber och dom har pengar med sig till kollekten.  Det har ju inte ens jag när jag går på Gudstjänst. Missar alltid det!

En fin stund i kyrkan med 50 besökare.

Skönt att komma hem ändå. Tog hand om ett kök i kaos och hade en storrengörning på min espressobryggare. Den behöver rengöras ordentligt ibland och en söndagkväll är ju ypperlig för sånna bestyr. Jag är ju trots allt noga med hur kaffet görs och smakar.

Har också tänkt på tjej-prästernas dag idag. Vi har inte själva haft nått firande här men min Vokalgrupp Glöd var i Falköping förra söndagen och förgyllde deras firande. Det var fint och tjejerna sjöng väldigt stiligt! Jag kunde själv inte vara med men det finns ju en poäng med att det är kvinnliga röster som sjunger vid ett sånt firande!

I morgon är det måndag och jag ska vara ledig.
Åter tisdag om det inte händer nått kul 🙂

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Skönt att kunna sova tills man är helt utsövd. Såna dagar behövs. Kram

Kommentar av Jenny




Kommentera

