En kantor filosoferar


vilken dag!
oktober 24, 2008, 2:28
Filed under: 1

Oj! Både lång och hektisk.Flera begravningar och som avslutning körövning med gospelkören. En heltunderbar körövning där jag tror alla 20 sångarna gav allt! Fattar inte var dom fick klöset ifrån ikväll. Det brukar bara komma när det är folk som lyssnar på dom. Alltså när vi har konsert eller sjunger i Gudstjänst. Riktigt härlig kväll.
När jag och min sidekick körlederskan sa ”tack för ikväll” satt alla kvar och vi undrade varför..??

Dom ville inte gå hem. Dom ville sjunga mer! Så trots tröttheten från oss båda så körde vi en låt till. Man kan ju inte annat när körsångarna är så på! Vad har jag gjort för gott för att få träffa en sån grupp en gång i veckan?????

När jag kom hem blev jag och en mycket god vän sittande vid köksbordet i närmare fyra timmar. Pratade djupa saker. Tiden rann iväg utan att vi märkte det. Det är bland det bästa som finns! Sitta och bara prata med en god vän. Särskilt om natten.

Nu är klockan snart 02.30 och jag ska ju trots allt vara på jobbet vid nio så….

Natti!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

🙂

Kommentar av Anni




Kommentera

