En kantor filosoferar


Snart jul
oktober 28, 2008, 3:51
Filed under: 1

Nu har det börjat. Nu har jag gjort lista på vilka sånger mina körer ska använda sig av under advent och jul. Åsså undrar folk varför jag förbjuder julmusik i mitt hem…. Jag lever med julmusiken mycket längre än vanligt folk.  Jag är inte så förtjust i julen. Eller jo, själva julen. Julafton juldagen annandagen och några dar till. Men hela den hysterin innan jul. Stressen på jobbet. Musiken som ofta är samma år från år. (det är ju det som är grejjen med jul, att det ska vara som det alltid har varit)

kan det vara för att jag planerar julen som jag har fått blixtrande huvudvärk?

Nåja, låtlistan ser ut såhär. Kanske blir det lite ändringar efter vägen men just nu så:

Advent & Julsånger

Kyrkokören:

v Det susar genom livets strid

v Hosianna

v Hör vigda klockor ringa

v Koppången

v Bered en väg för Herran (koralvarianten)

v Dotter Sion

v Förunderligt och märkligt

v Lyssna min kära

v Natt skall ej förbliva

v Nu tändas tusen juleljus

v Ej upplysta gårdar

Gospelkören:

v He has come

v Emmanuel

v Lord I lift your name on high

v You are holy

v Hosianna

v Come Celbrate

v Stilla Natt

v Go tell it

v   Everyday is a day of thanksgiving

Nu ska jag dricka kaffe med mina vänner arbetskamraterna.

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja, jul snart igen. Hjälp!

Kommentar av Madicken

Känner igen de flesta låtarna.
Och håller med dig. Julhysterin har gått för långt!!! 😦

Kommentar av Anni

Jag är ytterst besviken på dig kantorn och det är nog din kör också när de får veta vilken fantastisk låt de går miste om – Den heliga staden! I övrigt har du bra smak må jag säga 🙂 Bered en väg, är det med dalamelodin från Boda? Kanonfin! Dotter sion kan jag komma och kompa på orgel iklädd mina silvriga orgelskor, helt ok för mig, jag spelar den riktigt bra nu! 😛

Kommentar av Fisoa

Intressant att det finns låtar som ni ska sjunga som jag inte känner till. Och så finns det standardlåtar i vår kör som inte ni ska sjunga.
Och så kom jag på några låtar som vi sjöng i min förra kör som varken vi eller ni sjunger.

Jag tycker det är okej att man har någon ”position” i programmet där man byter lite år från år.

Kommentar av Cecilia N




Kommentera

