En kantor filosoferar


Söndag igen
november 9, 2008, 12:48
Filed under: 1

Tycker det är söndag hela tiden! Men igår var en ledig lördag vilket det inte varit på väldigt länge. Jag och hustrun tog en långpromenad och mellanlandade på stans bästa fik för gott kaffe och Te. Vi namnade båten och vår mast som nu är i vinterförvaring. Det kan ju vara bra om nått händer med den att folk kan få tag på oss.

 

 

 

 

fie

 

Inatt har jag sovit dåligt. Ont i precis hela kroppen. Det känns som om varje muskel är stel som en pinne men ändå svag som en nykokt spaghetti. Tetigt! För i övrigt känner jag mig inte sjuk. Strax efter sju gick jag upp och drack te o läste Göteborgsposten. Får se hur det går att spela i em. Hoppas på det bästa. Det funns ju bra värktabletter.

Som avslutning vill jag dela med mig av vad min vän prästen var med om häromdagen när hon var på uppvaktning hos en äldre dam. En dam som hade en släng av demens förstod jag.

Damen ville i alla fall prata om berättelsen om ”den barmhärtige mazarinen”

Det är inte lätt med orden alla gånger.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Awww.. Sötistanten. 🙂 Hoppas att du piggar på dig snart, aldrig roligt att känna sig knas i kroppen. Själv sitter jag och studerar etik för dagen, kunde vara roligare – men jag kämpar på. Nackdeken är att Henke anser att jag blir lite väl dryg efter ett tag… 😉

Kommentar av Jenny

Nämen, titta! Där är ju min båt. Tjusig! Men hon längtar, precis som jag, redan till våren och sjösättningen….

/Fru Skeppare

Kommentar av Helena




Kommentera

