En kantor filosoferar


Jehovas vittnen på besök hos kantorn
november 10, 2008, 4:43
Filed under: 1

Jomen! Dom kommer lite då och då. Jag brukar vara trevlig för jag vill ha deras tidning. Jag tycker det är intressant att läsa deras tankar och argument kring livet och tron.

Idag var det några olika frågor, nämligen:

Behöver man frukta för Helvetet?

Kan man få svar på livets stora frågor? (Vilket dom som besökte mig menar att jag kan få genom att läsa rekomenderade bibelord)

Hur kan man få ett meningsfullt liv?

Dom har verkligen slått på stort denna gången! Jag undrade om det inte var det som var charmen med livet. Just att man inte kan få svar på dom stora frågorna. Men nejdå. Det finns svar på allt.

Jag undrade vart jag skulle vända mig om det är nått jag inte förstår.

Fick deras hemnummer. De ni!

Usch, man kan skämta om det.  Men tänk va många människor dom har förstört livet för. USCH!

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

