En kantor filosoferar


idag har jag….
november 14, 2008, 12:36
Filed under: 1

…testat att vara hemmapappa.  Väckt lillen och matat. Hämtat storebror på dagis. Åkt färjan över till lekplatsen. Grävt i sanden.  Ja allt som hör en pappaledig pappas vardag till.

Nyttigt för mig men också trevligt. Pappan i fråga är en väldigt mysig pappa/vän.  Vädret gjorde ju inte det hela sämre. Marstrand låg i ett solsken och vinden var ca 0.1 m/s  Havet var som en spegel och jag njöt SÅ av att få vara ute i luften och solen och slippa tänka på julmusik och andra måsten jag har på jobbet.

Jag brydde mig bara om pojkarna i sandlådan och pratade solfångare och plåtslageri med min kompis. Helt ljuvligt! Inte en sommargäst i sikte!…Eller jo en kanske…eller….jo…jag vet inte…hon är sommargäst men ändå inte.

En konstnär måste få tid för annat än sin konst ibland. Tex sina vänner. Och det bästa av allt. Denna vännen är inte kyrklig. Han pratar om annat., och jag får lov att prata om annat och lämna kyrkan för en stund. Tack Tobias!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hej Rikard, hittade din blogg och sitter och läser om hur du tar hand om demeta på boende och annat. Detta ger mig tårar i ögonen som när jag hittar detta inlägg rinner efter kinden!
Tack själv!
/Tobias

Kommentar av Tobias

Det är sant. Varje ord. Det är det denna bloggen går ut på. Och jag kommer gärna tillbaka.

Kommentar av kantorn




Kommentera

