En kantor filosoferar


nätter
november 23, 2008, 3:50
Filed under: 1

jag tycker om att vara vaken på natten. det är så lugnt. så avslappnande. Bara finnas till. Ingen ringer, ingen går förbi utanför. Jag får vara själv utan att nån ifrågasätter.  I natt är en sån natt. Ensam hemma och jag bestämmer själv.  Ska bara ha kvällsmässa i morgon kl 18 Då ska jag nog ha vaknat

Men jag håller lyktorna brinnande ifall att Jesus är på gång…….

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Håller med dig, apselut. Hoppas du vaknade innan mässan i kväll 🙂

Kommentar av Madicken

Hoppeti!
Jag håller med dig om att det är skönt att vara vaken på nätterna. Dels kan jag bli otroligt kreativ då, men samtidigt njuter jag av stillheten och ensamheten när de andra gått och lagt sig.

Men jag lyfter ett ”varningens” finger. Det där ändrar sig när man skaffar barn. De har nämligen en tendens att vakna och kräva sitt på morgonen och då går det inte att sitta upp mitt i natten hur gärna man vill. Men … har man en förstående fru kan man unna sig lyxen ibland vilket jag försöker göra någon gång ibland.

Jag tror jag ska logga in på min dator någon natt för att se om du är vaken så kan vi diskutera vattnets betydelse för sjöfarten, vilken som är världens bästa låt, eller vad som är bredden eller längden på ett rum och andra viktiga saker här i livet *ler*

Kommentar av Peter Mattsson




Kommentera

