En kantor filosoferar


Dagen efter….
december 1, 2008, 6:12
Filed under: 1

Fick en fråga av annso. ”Glömde du nått?”  Hon relaterade till tidigare inlägg om att det kändes oroväckande lugnt.

Jag glömde lite småsaker. Tex att ta med elbasen till kyrkan på lördagens konsert med gospelgänget. Men den var ju i församlingshemmet så det var ju bara 100 meter bort. Jag glömde kopiera en not så att jag skulle slippa bläddra. Men jag la ackorden i fot+höger hand och bläddrade med vänster. (orgelnot)

Ja, sånna småsaker men inget som inte gick att lösa i stunden.

Det blev fina gudstjänster alla tre på söndagen. Mina körer och jag skötte oss bra. Inget att anmärka på. Även lördagens konsert med gospelkören gick bra och vi hade alla skoj.

 

Idag har jag kommit över en flaska mackmyra special Svensk whisky som släpptes idag. En kompis från stockholm ringde mig och frågade var jag gjorde. Jag är i skövde. Han undrade om jag kunde gå in på systemet och köpa en flaska till honom för det skulle finnas fyra kvar där. Jodå! Jag stod 15 meter därifrån så jag gick dit. Köpte en till honom och en till mig. Jag hade helt missat att den släpptes idag. Sist dom släppte whisky från Mackmyra så hann jag aldrig få någon, men denna gången så! Såg sen att dom flesta flaskor redan är sålda. Fanns några kvar nånstans i norrland, men det är ju inte riktigt aktuellt att åka dit…..

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Man tackar

Kommentar av pappa

Det var ju bra 🙂

Kommentar av annso

Ja att du inte glömde alltför mycket vill säga.

Kommentar av annso

[…] “Dagen efter” Kantorn […]

Pingback av Cia, känd för sin goda smak! | Cia's virtuella läppar




Kommentera

