En kantor filosoferar


I morgon gäller det
december 5, 2008, 12:53
Filed under: 1

Vi söker ny organist i församlingen. Redan från det att vår nuvarande organist sagt upp sig, har arbetsgivaren gett mig väldigt stort ansvar i rekryteringen. Ett ansvar jag är glad för och som jag tar på allvar. Men i morgon har vi dom första intervjuerna och jag känner att min och församlingens framtid ligger i mina händer. Det är lite för stort för att jag ska känna mig tillfreds. Jag är nervös. Jag känner aldrig nervositet i mitt dagliga arbete, men detta känns så stort.

Men samtidigt tror jag inte att nån annan skulle kunna bära det ansvaret bättre än jag.

Jag vet hur JAG skulle önska att framtiden skulle bli. Nu är bara grejjen att få arbetsutskott och andra att förstå att jag har rätt.

Ska ta med det i min aftonbön. Gör det ni också är ni snälla.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Du kommer fixa det fint. Det är jag säker på. Vem vet, du kanske träffar någon gammal kändis? 😉

Kommentar av Jenny

Att känna nervositet som du känner är nog bara bra – man blir skärpt av det och tar uppgiften på allvar.

Bön är inte riktigt min grej men får du inte igenom din vilja kanske det går att lösa på annat sätt (muta eller hot är effektiva medel har jag hört)*ler*

Kommentar av Peter Mattsson




Kommentera

